Mandagen startede med at undersøge om der var flere besvarelser på spørgeskemaer. Der var kommet endnu flere svar, og sammenhængen i hvad folk var utilfredse/tilfredse med blev mere klar. Dog underede jeg mig over at en del svarede at de ikke anvendte komme/gå-modulet. Min forestilling var at brugerne måske synes at denne funktion var for besværlig at anvende. Dog fik jeg kontakt med en af dagtilbudslederne, via mail, som fortalte mig at forældrene hos dem slet ikke anvendte funktionen, da det kun var personalet som administrerede dette. Her kunne det jo være en fordel for personalet, hvis forældrene begynder at anvende komme/gå-modulet. Dermed skal personalet ikke bruge meget tid på det. Igen viser det hvilken forskel i behov, der er fra dagtilbud til dagtilbud.
Jo flere svar jeg har fået ind, jo mere overblik har jeg fået over, hvordan det børneintra kan stykkes sammen. Besvarelserne fortæller også at det nogenlunde er samme sted brugerne leder efter diverse dokumenter. De foretrækker at lede under stuens side frem for daginstitionens side. Dermed er der god grund til at samle alle dokumenter i én mappe med underkategorier på én side.
Samtidig er brugerne mest interesseret i at finde information fra stuen fremfor fra dagtilbuddet. Dermed skal der mere forkus på en samlet side for barnet og stue, og information om dagtilbuddet kan så findes herunder.
Designet er så småt begyndt at tage form, da besvarelserne allerede nu fortæller brugernes behov.
Jeg blev tirsdag færdig med et udkast, dog med nogle manglende funktioner. Jeg havde dog udarbejdet nok til at vise min projektleder, Anders, et produkt som giver overblik over hvordan flowet komemr til at være. Han synes det var fint, og kunne følge mig i min tankegang med hensyn til struktur og enkelthed.
Vi har derfor indkaldt IT-afdelingen til møde torsdag, for at snakke om hvad næste skridt er; hvad har den udefrakommende IT-konsulent brug for af materiale for at programmere det nye intranet.
Før programmeringen er det min plan at teste mit udkast, og få fat i nogle forældre og personale, som er villige til at afprøve det.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar