
Evalueringen berører mange punkter, både i forhold til struktur, indhold, administration, medier og kommunikation. Derfor har jeg både for min egen skyld, men også for projektlederens og IT-afdelingens skyld udarbejdet førnævnte navigationsdiagram. Der er et både for forældre - login og for personale - login. Det gør hele strukturen af intranettet mere overskueligt, og giver eksempler på nye formuleringer i menuen.


Nuværende intranet indeholder mange menupunkter som er formuleret med lange ord. Derfor vil jeg grundigt overveje kommunikationsstrategi og sprogbrug, så det kan blive så brugervenligt så muligt. Samtidig kan nogle brugere have svært ved læsning, hvilket jeg også skal tages hensyn til. Under interviews havde brugerne havde mange forskellige synspunkter, og jeg vil forsøge så vidt muligt at komme alle behov i møde. Jeg er også så heldig at et par medarbejdere i Center for Dagtilbud og Kultur, også har børn i de forskellige dagtilbud, fra hvem jeg også har fået lidt sparring. I forhold til projektstyring har jeg først sat mig fast på værktøjet ”Trello”, men finder det oplagt også at anvende LEAN Startup. Jeg er dog ikke en opstartet erhvervsdrivende eller i gang med et helt nyt produkt, men i forhold til forløb, passer fremgangsmåden rigtig godt. Jeg er kommet i besiddelse af nogle data (interviews) som danner grundlag for idéer til det nye intranet. Ved hjælp af udarbejdet navigationsdiagram og udkast til design kan det ny intranet bygges op. Denne loop skal nok kører rundt et par gange, da det ikke altid er første forsøg/udkast som fungere optimalt. Jeg kan komme i besiddelse af mere viden undervejs, som har indflydelse på tidligere idéer, hvilket kan ændre meget på det endelige produkt. Mødet med IT-afdelingen kan vise sig at skabe overblik over områder jeg måske ikke havde overvejet inden da.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar